سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین زمان سفر با تور گردشگری پوکت

آشنایی با پوکت

پوکت یکی از زیباترین جزیره های شرق آسیا است. بدون شک تا به حال نام این جزیره با طبیعت و آب و هوای بهشتی به گوش شما خورده است. بد نیست بدانید که جاذبه های آن از جمله مجسمه بودای پوکت در کنار سواحل نیلگون جزیره توانسته به یکی از جاذبه های اصلی تایلند تبدیل شود. در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با پوکت، گردشی یک روزه برای بازدید مجسمه بودا داشته باشیم. پوکت را می توان یکی از دنج ترین جزایر زیبای تایلند دانست. جاذبه های پوکت، سواحل نیلگون و دیدنی، انواع رستوران و کافه، بازی های دریایی، هتل های مختلف همگی از دلایل سفر به پوکت و استراحت چند روزه در این جزیره زیبا است. جزیره پوکت تقریبا 867 کیلومتر با پایتخت تایلند یعنی شهر بانکوک فاصله دارد. جمعیت این منطقه چیزی در حدود 1.500.000 نفر است و قدمتی کهن دارد.

پوکت ششمین منطقه استانی وسیع کشور است و به عنوان مروارید منطقه شناخته می شود. دیدنی های پوکت رتبه تایلند را در صنعت گردشگری افزایش داده است و درآمد فوق العاده برای کشور همراه داشته است. موقعیت جغرافیایی جزیره موجب شده پوکت دارای آب و هوای استوایی و شرجی باشد. این آب و هوای گرمسیری همه ساله توجه گردشگران زیادی را برای لذت بردن از سواحل تایلند به سمت این جزیره جلب می کند. آب نیلگون و شفاف همراه با امکانات بازی های دریایی پوکت را به بهشت واقعی آسیا تبدیل کرده است. بهترین زمان سفر به پوکت و لذت بردن از سواحل طلایی و گرمسیری آن نیمه اول سال است. پس برای این سفر هیجان انگیز آماده شوید.

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی همیشه سفر در زمینه ی فروش بلیط چارتری داخلی و خارجی ، اخذ ویزا ،رزرو هتل و فروش تور داخلی و خارجی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد و اگر قصد سفر داخلی دارید ما به شما تور شیراز و تور چابهار را پیشنهاد می کنیم

آشنایی با تور پوکت

تماشای مجسمه بودای پوکت را از دست ندهید

حال قصد داریم با یکی از زیباترین و مهمترین جاذبه های پوکت آشنا شویم. مجسمه بودا در پوکت یکی از جاذبه های جزیره است. این مجسمه علاوه بر اهمیت گردشگری برای بوداییان جهان تقدس و ارزش بسیار بالایی دارد. مجسمه بودای پوکت را می توان مهمترین و محترم تریم نقطه در تایلند برای بودایی ها دانست.

ارتفاع این مجسمه 45 متر است که بر روی تپه های ناکِرد بنا شده است. این بنای مقدس فضایی روحانی را برای همه مردم حتی غیر بودایی ها ایجاد می کند. شما پیش از ورود به منطقه بدون شک صدای زنگ هایی را خواهید شنید که فضایی مذهبی را برای شما تداعی خواهد کرد. پرچم های زرد رنگ برافراشته همراه با آوای موسیقی مذهبی آرامشی را برای شما به دنبال خواهد داشت که از آن لذت وافری می برید.

آنچه پیش از رفتن به معبد باید بدانید

مجسمه بودای پوکت در زبان تایلند با نام Phra Puttamingmongkol Akenakkiri خوانده می شود و محترم ترین مجسمه برای بوداییان است. این بنای باشکوه در سال 2004 بنا شد و توانست یکی از زیباترین مجسمه های بودا در سراسر تایلند باشد. پایه مجسمه بودای پوکت 25 متر قطر دارد و با بتن تقویت شده است. نمای ظاهری آن مرمرین و سفید با رگه های یشمی است. تماشای این مجسمه هم در شب و هم در روز توصیه می شود.

در هنگام روز، مجسمه به زیبایی می درخشد و در شب عظمت و ابهت فوق العاده ای را به بیننده القا می کند. بازدید این مجسمه بدون شک یکی از بهترین تجربه های سفر تایلند برای هر گردشگری خواهد بود علاوه بر جاذبه مشهور مجسمه بودای پوکت، تندیس کوچک دیگری از بودا نیز به نمایش درآمده است. این تندیس کوچک طلایی رنگ از برنج ساخته شده است. تندیس های کوچکتر دیگری نیز از بودا و کاهنان بودایی در کنار دو مجسمه اصلی و بزرگ به نمایش درآمده است.

گردش و بازدید این سایت مذهبی رایگان است. برای بازدید مجسمه بودای پوکت باید به طرف چالونگ حرکت کرده و بعد از 6 کیلومتر به آنجا برسید. البته فراموش نکنید که این مکان مقدس ترین فضای بوداییان است، در نتیجه رعایت برخی قوانین پوششی ضرورت دارد. بنابراین پیش از بازدید حتما شلوار و پیراهن آستین بلند بپوشید

تور پوکت

اهمیت مجسمه بودای پوکت

مجسمه بودای پوکت یکی از مهمترین جاذبه ها و سمبل های جزیره است. ارتفاع 45 متری مجسمه موجب شده گردشگران بتوانند این شاهکار عظیم را از فواصل دور نیز ببینند. همچنین اهمیت مذهبی مجسمه توجه گردشگران، محققان دینی و توریست های کنجکاو را در سال های اخیر به خود جلب کرده و موجب سفر به پوکت برای تماشای این اثر شده است. از سوی دیگر فضای آرام و روحانی مجموعه در سال های اخیر توانسته سفرهای مدیتیشن به این سایت را افزایش داده و مردم بسیاری برای استراحت، آرامش، مدیتیشن و تمرینات یوگا این فضای روحانی را انتخاب کنند.

علاوه بر ویژگی های روحانی و توریستی مجسمه بودا به لحاظ شهرسازی نیز اهمیت ویژه ای دارد. در این مجموعه با توجه به اینکه بر روی تپه ها بنا شده شما دید کامل و 360 درجه به پوکت، سواحل دل انگیز و خلیج جزیره خواهید داشت. در برخی روزها علاوه بر صدای زنگوله های مقدس، نوای موسیقی مخصوص بوداییان همراه با عطر دلنشین عودهای آرامش بخش در فضا شنیده می شود. بی دلیل نیست که بسیاری برای استراحت و آرامش علاوه بر سواحل پوکت سری هم به این معبد بی نظیر می زنند.

بازدید از مجموعه مجسمه بودا

مجسمه بودای پوکت روزانه بیش از 1000 بازدید کننده دارد. گردشگران مختلفی برای گردش و بازدید، استراحت و مدیتیشن و یا تنها از سر کنجکاوی از این معبد بازدید می کنند. اگرچه بازدید معبد رایگان است اما شما می توانید مبلغی را برای بازسازی و یا توسعه فضای مذهبی مجسمه بودا به معبد هدیه دهید.

در فضای مجموعه نیز سنگ های خاصی برای یادگاری نوشتن تعبیه شده است. در این صورت هر گردشگری می تواند یادگاری و یا جمله ای را بر روی این سنگ ها بنویسد. پس از بازدید مجسمه بزرگ نیز می توانید به گالری عکس مجموعه نیز سری بزنید. این گالری در واقع تاریخچه ساخت و بنای مجسمه ها است و تمامی عکس ها و ماکت های مرتبط با طرح کلی مجسمه بودای بزرگ پوکت را می توانید اینجا ببینید.

تور پاکت

زمان لازم برای بازدید

بازدید از این مجموعه زمان زیادی از شما خواهد گرفت. البته فراموش نکنید زمان بازدید به کنجکاوی و میل خودتان بستگی دارد. پس نصف روز را به گردش در مجموعه مجسمه بودای بزرگ اختصاص دهید و نگران وعده های غذایی نباشید. تمامی امکانات گردشگری در این مجموعه فراهم شده است. رستوران ناکِرد در این مجموعه با منظره ای بی نهایت زیبا رو به مجسمه بودا در پوکت و دریا می تواند یکی از خاطره انگیز ترین تجربیات شما باشد. منوی رستوران علاوه بر غذاهای بومی تایلند، غذاهای دریایی و بین المللی نیز دارد و از قیمت معقولی برخوردار است. پس خودتان را به یک وعده غذای دلنشین با چشم اندازی خارق العاده آماده کنید و از این سفر لذت ببرید.

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی همیشه سفر از شما عزیزان دعوت می کند از تور های خارجی ، تور بالی و تور لبنان هم دیدن فرمایید و سفر به این مکان های زیبا را در برنامه خود قرار دهید.