سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین زمان سفر با تور گردشگری شیراز

جاذبه های گردشگری تور شیراز

شیراز شهر زیبایی ها است و می توان لذت وصف ناپذیر و حس عطر خوشایند بهارنارنج ها را بزرگترین ارمغان این شهر دانست.این شهر هم به لحاظ فرهنگ و تمدن، آب و هوا و جاذبه های طبیعی سر آمد شهر های ایران است.مسافران می توانند انگیزه های متفاوتی برای سفر داشته باشند ولی خالی از لطف نیست که مهمترین و جذاب ترین جاذبه های این شهر را بشناسید و آنها را از نزدیک ببینید. تمام سعی ما بر آن است که در این مقاله این مراکز را گنجانده و توضیحی مفید و کوتاه داشته باشیم. شما برای سفر به این شهر و اقامتی لذت بخش می توانید تور شیراز مدنظر خودتان را از طریق سایت همیشه سفر رزرو کنید تا بهترین ها را تجربه کنید. اگر تور شیراز همیشه سفر همراه باشید و وارد شیراز شوید، در مدخل ورودی شهر، طاقی بزرگ وجود دارد که باید ماشین ها از زیر آن عبور کنند. این بنای جالب به دروازه قرآن مشهور است و علت این نام، قرآنی است که در محفظه ی بالای به دستور عضدالوله دیلمی قرار داده شده تا مسافرین و میهمانان شیراز به سلامت گذر کنند. در تور شیراز از کجا دیدن کنیمتور شیراز مطمئنا یکی از به یاد ماندنی ترین سفرهای داخلی شما خواهد شد. شیراز پایتخت فرهنگ و هنر ایران است که اماکن توریستی گوناگونی دارد در ذیل به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

تور شیراز

تخت جمشید(پرسپولیس)

بنای عظیم تخت جمشید که از زمان هخامنشیان به جا مانده است. اگرچه تخت جمشید بر اثر گذر زمان به ویرانه ای تبدیل شده است. اما هنوز در سنگ نوشته ها و سر ستون های باقی مانده می توان عظمت بزرگترین امپراطوری دوران باستان را مشاهد کرد.

آرامگاه حافظیه

طراح حافظیه، معمار فرانسوی به نام آندره گدار است، گدار از شرق شناسان بزرگ است که علاقه خاصی به فرهنگ و هنر ایران دارد. گدار 32 سال در ایران اقامت داشت و خدمت زیادی به فرهنگ و هنر این مملکت کرد. مجموعه حافظیه حدود 2 هکتار وسعت دارد و به طور کلی از دو قسمت شمالی و جنوبی تشکیل شده که توسط یک تالار با عنوان تالار میانی یا ایوان با دو ردیف پلکان سنگی از یکدیگر جدا می شوند. 4 در، امکان ورود به مجموعه و خروج از آن را فراهم می کنند که در اصلی در سمت جنوبی بنا و دو در بزرگ و کوچک در سمت غرب قرار دارند و یک در، در سمت شمال شرق به گلخانه باز می شود. حافظیه به گونه ای ساخته شده که هر گوشه اش حرفی برای گفتن داشته باشد و دنیایی از نشانه ها را در خود جای دهد. آرامگاه حافظ در مقابل یکی از شلوغ ترین و پررفت وآمد ترین خیابان های شیراز قرار گرفته و نمای آرامگاه از خیابان مذکور قابل مشاهده نیست. این خیابان نماد اسارت در جهان صنعتی و مدرن است بخش جنوبی حافظیه نمادی از دنیای مادی ما انسان ها است. هر چه به آرامگاه نزدیک تر می شویم از بندهای نفسانی و هوا و هوس آزاد می شویم و با بالا رفتن از ایوان به معراج الهی می رسیم. بخش شمالی آرامگاه نماد ملکوت است. این بخش 8 درب ورودی و خروجی دارد و آرامگاه هم 8 ستون سنگی دارد که از دوره مظفریان تا امروز دست نخورده باقی مانده است. عدد 8 درواقع نماد قرن هشتم است که حافظ در آن قرن زندگی می کرده است، و می توان این 8 را نمادی از 8 درب بهشت هم دانست. نمای بیرونی گنبد نمادی است از آسمان، این نما شبیه به کلاه درویشان، ترک است. رنگ های استفاده شده در داخل گنبد عبارت است از آبی فیروزه ای، سرخ ارغوانی، سیاه وسفید و قهوه ای سوخته. آرامگاه، به طور کلی نماد خورشید است؛ اما درون آن نمادهای دیگری نیز وجود دارند. نمای بیرونی گنبد آرامگاه، به شکل کلاه درویشان تُرک است و از آن با عنوان نماد آسمان یاد می شود. درون گنبد مجموعه ای از رنگ های عرفانی است که هر یک نماد خاصی هستند

قیمت تور شیراز

سعدیه

از آن جا که شیراز مهد فرهنگ و هنر است در سفر به این شهر زیبا دیدار از آرامگاه سعدی را فراموش نکنید. آرامگاه سعدی نیز در یک باغ زیبا است حوض ماهی بسیار زیبایی در جوار آن وجود دارد بنای آرامگاه در دوران مختلف بازسازی شده و شکل کنونی آن در زمان پهلوی تثبیت شده است. هنگام دیدار از آرامگاه سعدی می توانید به باغ دلگشا و عمارت کلاه فرنگی که در مجاورت آن است نیز سر بزنید.

دروازه قرآن

اگر از سمت اصفهان وارد شیراز شوید، در مدخل ورودی شهر، طاقی بزرگ وجود دارد که باید ماشین ها از زیر آن عبور کنند. این بنای جالب به دروازه قرآن مشهور است و علت این نام، قرآنی است که در محفظه ی بالای به دستور عضدالوله دیلمی قرار داده شده تا مسافرین و میهمانان شیراز به سلامت گذر کنند. شیراز در گذشته شش دروازه داشته که امروز تنها همین دروازه قرآن باقی مانده؛ این دروازه به دستور عضدالوله دیلمی در مدخل تنگ الله اکبر ساخته شد. با گذشت زمان این دروازه رو به ویرانی تهاد تا اینکه در دوره کریم خان زند، بازسازی شده و قرآنی نفیس به خط سلطان ابراهیم نوه شاهرخ تیموری در اطاقک بالای دروازه قرار دادند. این اثر تاریخی بار دیگر براساس بی درایتی شهردار شیراز در سال 1315 شمسی براثر انفجار دینامیت تخریب شد. یکی از بازرگانان شیراز در سال 1328شمسی دروازه قرآن رااز نو بنا کرد

جاذبه های طبیعی تور شیراز

در کنار مکان ها و آثار تاریخی موجود در این شهر، جاذبههای طبیعی بیشماری وجود دارد که با عطر دلنشین بهارنارنج در فضا باعث شده است که مسافران تور شیراز از این سفره خاطره انگیز لذت و بهره کافی را ببرند. از جمله این جاذبه های طبیعی و دیدنی در تور شیراز می توان به هر یک موارد زیر اشاره کرد:

  • آبشار: کوهمره سرخی، برم دلک
  • پارک: قلعه بندر، بمو
  • باغ پرندگان شیراز
  • پیربناب
  • چشمه: جوشک، خارگان، ریچی
  • دریاچه: دشت ارژن، مهارلو، رکن آباد
  • رودخانه قره آغاج
  • روستای قلات
  • کوه سبزپوشان
  • گردشگاه: آتشکده، چاه مسکی، چشمه سلمانی و هفت برم

تور مسافرتی شیراز

قیمت تور شیراز

قیمت تور شیراز به عواملی همچون هتل، نوع سفر هوایی و زمینی، گشت شهری و نوع خدمات تور وابسته است.شرکت خدمات مسافرتی همیشه سفر به عنوان مجری تخصصی تورهای شیراز با بهترین خدمات و در بهترین هتل ها همراه با گشت های شهری متنوع در خدمت مسافرین محترم می باشد.

بهترین زمان سفر با تور گردشگری شیراز

شیراز در فصل بهار و مخصوصا در اردیبهشت ماه با آب و هوای بی نظیر خود و عطر آکنده از بوی بهارنارنج چهره ای متفاوت از خود را برای مسافران و گردشگران به نمایش خواهد گذاشت. ایام تعطیلات نوروزی و تابستان نیز بهترین زمان سفر با تور شیراز است که می توانید در آب و هوایی بی نظیر از تمام جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهر زیبا دیدن نمایید؛ ولی به دلیل هجوم مسافران در این ایام از سال به شهرهای مختلف کشورمان با افزایش قیمت های تورهای گردشگری مواجه خواهیم شد. بنابراین اگر قصد سفری خاطره انگیز را با کمترین هزینه دارید؛ باید برای رزرو تور شیراز در روزهای غیر تعطیلات و مناسبتی مانند ماه های مهر و دی اقدام کنید. .